Rozgrzewka
1. Zabawa ożywiająca.
2. Ćwiczenia RR, wymachy, odmachy, krążenia:
3. Ćwiczenia z elementami przeciągania :
4. Ćwiczenia z elementami przepychania:
5. Przewroty w przód i w tył:
6. Nauka padów Judo. Nauka padu w tył:
7. Przetaczania na macie:
|
„Berek wąż” - berek goni na ograniczonym polu, uczniowie kolejno złapani dołączają do berka tworząc wąż, który nie może się rozerwać.
- ćwiczenia TT, skłony, skręty, skłony boczne,
- ćwiczenia mięśni brzucha, grzbietu.
- uczniowie stojąc prawymi stopami do siebie podają sobie prawe ręce i na sygnał próbują przeciągnąć kolegę z pary na swoją stronę ( to samo RR lewe),
- z ustawienia przodem łapiemy kolegę za dłonie i na sygnał przeciągamy partnera do siebie.
- z ustawienia przodem łapiemy kolegę za dłonie i na sygnał przepychamy partnera za wyznaczoną linię,
- z ustawienia przodem kładziemy dłonie na tułów kolegi na sygnał przepychamy partnera za wyznaczoną linię,
- z ustawienia bokiem barkiem do kolegi na sygnał przepychamy partnera za wyznaczoną linii.
- doskonalenie przewrotów w przód i w tył.
- leżenie tyłem, nogi ugięte w kolanach, głowa dociągnięta do klatki piersiowej, ramiona ugięte w łokciu uderzają w matę,
- siad skulny, ramiona obejmują podudzia- w trakcie przetaczania się, uderzenie ramionami o matę
- j.w. lecz z przysiadu.
- przejście ze stania do przysiadu, siadu do leżenia i wykonanie padu w tył.
- leżenie tyłem przetaczania wokół własnej osi.
|
Ograniczamy pole zabawy.
Uczniowie liczą sobie punkt za każde przeciągnięcie.
Uczniowie liczą sobie punkt za każde przepchnięcie.
Uczniowie wykonują przewroty po przekątnej maty.
Głowa przyciągnięta do k. Piersiowej, nogi ugięte w kolanach, uniesione w górę, po wykonaniu padu.
Uczniowie wykonują przetaczania po przekątnej maty.
Podczas zabaw rozgrzewkowych przypominamy o zasadach bezpieczeństwa.
|
Część główna
|
„Walka kogutów” – przebieg zabawy ćwiczący przyjmują pozycję w przysiadzie z ramionami wyciągniętymi do przodu. Na sygnał prowadzącego rozpoczyna się walka, polegająca na uderzaniu przeciwnika w dłonie w celu wytrącenia go z równowagi. Zawodnik, który się przewróci lub wstanie przegrywa.
„Walka w półprzysiadzie” – przebieg zabawy ćwiczący przyjmują pozycję w półprzysiadzie. Na sygnał prowadzącego rozpoczyna się walka za pomocą pchnięć, pociągnięć lub uników. Przegrywa zawodnik, który przewróci się lub wyprostuje nogi w kolanach, albo dotknie podłoża inną częścią ciała niż stopą.
„Król maty” – przebieg zabawy ćwiczący wchodzą do środka zaznaczonego pola walki. Na sygnał prowadzącego zaczynają się wypychać. Kto opuści pole walki lub dotknie inną częścią ciała niż stopa podłoża przegrywa. Ostatni, pozostający w polu walki jest królem maty.
|
Stosujemy zmiany w parach.
Stosujemy zmiany w parach.
Stosujemy zmiany w parach.
|
Część końcowa
Ćwiczenia uspakajające i relaksacyjne:
Podsumowanie lekcji
|
- ćwiczenia rozluźniające.
- ćwiczenia rozciągające w parach
„Czasomierz” - dzieci w leżeniu tyłem zamykają oczy, po upływie określonego czasu podnoszą się z maty. Wygrywa dziecko, któremu udało się wstać na czas.
Zbiórka, przypomnienie celów lekcji i ocena ich realizacji. Ocena aktywności uczniów. Poinformowanie uczniów o tym, że zostanie rozegrany turniej sumo w kat. dziewcząt i chłopców z podziałem na kat. wagowe w późniejszym terminie. Pożegnanie.
|
W parach rywalizujących ze sobą podczas lekcji.
|