Klasa: IV - 2 grupy po 14 osób
Temat: Ćwiczenia oswajające z wodą, zabawy w wodzie
Czas trwania: 45 min
Pomoce dydaktyczne: deski do pływania, makarony do pływania, woreczki z obciążeniem
Metoda zajęć: zadaniowa ścisła, zabawowa
Cześć wstępna
Przeprowadzenie czynności organizacyjno-porządkowych (sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć, omówienie zajęć, natrysk.
Rozgrzewka na lądzie polega na wykonaniu 10 powtórzeń przedstawionych poniżej ćwiczeń:
- Pozycja wyjściowa – stojąc w rozkroku z rękami na ramionach, uczeń wykonuje krążenia w przód i tył.
- Pozycja wyjściowa – stojąc na baczność z rękami uniesionymi w przód na wysokość barków, uczeń wykonuje przysiady.
- Pozycja wyjściowa – stojąc w rozkroku, uczeń wykonuje pajacyki.
- Pozycja wyjściowa – stojąc w rozkroku, uczeń wykonuje krążenia w obręczy biodrowej.
Wejście do basenu:
- Uczniowie trzymają się oburącz barierki (wzdłuż toru) w basenie wykonują ćwiczenia wydechu do wody z jednoczesnym zanurzeniem głowy.
- Uczniowie trzymając się stopami barierki kładą się na plecach na wodzie z rękami za głową.
- Uczniowie trzymają się rękami barierki wytwarzają fale przyciągają się i odpychając od barierki (cała grupa równocześnie).
- Uczniowie przy barierce próbują utworzyć tzw. korek – obejmują kolana rękami i próbują się utrzymać na wodzie.
Część główna
- Uczniowie przechodzą pod makaronem leżącym na wodzie – głębokość do 1,2 m.
- Uczniowie przechodzą pod dwoma makaronami leżącym na wodzie w odległości 1 m od siebie – głębokość do 1,2 m.
- Uczniowie w parach trzymając makaron starają się pokonać dystans 5 m.
- Uczniowie w parach trzymając makaron nad głową starają się usiąść na dnie basenu.
- Uczniowie trzymając makaron między nogami starają się utrzymać na wodzie bez ruchów rąk i nóg przez 1 min.
- Wyścig koni w parach – uczniowie trzymając makaron miedzy nogami pokonują basen odpychając się rękoma.
- Uczniowie zanurzają się na dno basenu po woreczki – głębokość do 1,2 m.
- Jw. Zawody w parach.
- Uczniowie wykonują skoki do wody na nogi trzymając makaron w dowolny sposób.
- Zabawa rozluźniająca na zjeżdżalni.
Część końcowa
Przeprowadzenie czynności organizacyjno-porządkowych. Omówienie zajęć, sprawdzenie samopoczucia uczniów.
Możesz również pobrać konspekt w formie wygodnego do druku pliku .pdf z załącznika poniżej.
OPRACOWANIE KONSPEKTU: dr Mariusz Konieczny
FOTO: dr Mariusz Konieczny