Wycieczka do Jury Krakowsko-Częstochowskiej i Krakowa

W dniach 9 – 10 czerwca 2016 r. odbyła się wycieczka do Jury Krakowsko-Częstochowskiej i Krakowa dla klas Va i IVa.

Pierwszy dzień rozpoczął się od zwiedzania malowniczo położonych ruin Zamku w Ogrodzieńcu, które zrobiły na wszystkich ogromne wrażenie. Następnie pojechaliśmy na Pustynię Błędowską – największy w Europie obszar lotnych piasków. Kolejnym punktem programu był Ojcowski Park Narodowy, gdzie zwiedziliśmy Zamek w Pieskowej Skale, zobaczyliśmy Maczugę Herkulesa (z którą każdy mógł sobie zrobić selfie). Odwiedziliśmy także Grotę Łokietka, w której panuje zawsze stała temperatura około 8 stopni Celsjusza i gdzie zobaczyliśmy wiele ciekawych formacji skalnych.

Drugi dzień wycieczki przeznaczony był na Kraków. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wawelu, gdzie odwiedziliśmy Katedrę z Grobami Królewskimi oraz Dzwonem Zygmunta (każdy mógł złapać oburącz za jego serce i pomyśleć sobie marzenie… oby się spełniło). Zwiedziliśmy także dziedziniec zamkowy oraz pieczarę Smoka Wawelskiego. Tu zatrzymaliśmy się na chwilę w oczekiwaniu aż smok zacznie zionąć ogniem.

Następnie udaliśmy się na Rynek krakowski. Tu weszliśmy do Kościoła Mariackiego ze słynnym Ołtarzem Wita Stwosza. Przewodnik opowiedział nam jego ciekawą historię. Na Rynku mielimy czas na zakup pamiątek.

Odwiedziliśmy także 2 bardzo ciekawe muzea: Muzeum Inżynierii Miejskiej, w którym mogliśmy „pobawić się” interesującymi przyrządami i urządzeniami; oraz Muzeum Armii Krajowej, w którym najpierw wyrobiliśmy sobie „dokumenty wojenne”, a potem udaliśmy się na strzelnicę, gdzie każdy mógł sprawdzić się w strzelaniu do czołgów.

Zagraliśmy też w grę terenową, której pytania dotyczyły eksponatów znajdujących się w muzeum.

Wycieczka była bardzo udana. Nie dość, że zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc, to pogoda była wręcz wymarzona.

Naszymi opiekunami podczas wyjazdu były panie: Beata Szulecka, Jolanta Baudisz, Kamila Bisaga oraz pan Dariusz Kopczyński.

OPRACOWANIE INFORMACJI: Weronika Klimmer z klasy Va
FOTO: mgr Dariusz Kopczyński

FotoFotoFoto

45-061 Opole
ul. Katowicka 35

tel./fax : 77 454 28 85
e-mail: info@psp2.opole.pl

Witryna wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celach sesyjnych oraz statystycznych.
Więcej informacji w polityce prywatności.

OCHRONA I PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

Realizacja: new4mat.com Sp. z o.o.