Sposób na lekturę - lektura bez nudy
 
 





Jak zachęcić uczniów do czytania lektur i atrakcyjnie je omawiać?

W klasach IV d, V d i VI c na języku polskim omawiamy lektury w nowatorski sposób.
Uczniowie zawsze na początku analizy książki poznają cel, który później zostaje osiągnięty np:

- dowiesz się...
- poznasz...
- ocenisz...
- scharakteryzujesz...
- opiszesz...
- odtworzysz... itd.

Uczniowie tych klas często pracują z tekstem, kartami pracy, omawiają prezentacje oraz pracują w aktywny i kreatywny sposób, wykonując lapbooki, plakaty, które później prezentują na forum klasy. Przygotowują również pytania i quizy dla wszystkich chętnych uczniów. Tym samym inni koledzy i koleżanki mogą wykazać się znajomością lektury.

W ten sposób wszyscy uczą się planowania, programowania treści, pracy w zespole, akceptacji wypowiedzi innych uczniów, komunikacji, integracji, podejmowanie decyzji.

 
Opracowanie: p. E. Szymczyna-Zima

FotoFotoFoto
FotoFotoFoto
FotoFotoFoto
Foto
  
 
 
45-061 Opole
ul. Katowicka 35

tel./fax : 77 454 28 85
e-mail: info@psp2.opole.pl

Witryna wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celach sesyjnych oraz statystycznych.
Więcej informacji w polityce prywatności.

OCHRONA I PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH


 Realizacja: new4mat.com Sp. z o.o.
ADMINISTRACJA n4CMS