10 marca uczniowie uczestniczyli w zabawach poświęconych przełamywaniu barier.
W kalendarzu znajdziemy dni w których przypomina się jak ważne jest solidaryzowanie się z niepełnosprawnymi np. 3 grudnia – Międzynarodowy Dzień Niepełnosprawnych, 21 marca - Światowy Dzień Zespołu Downa, 2 kwietnia - Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.
Każdy z nas zdobywa wiedzę poprzez zmysły. Dziecko poznaje świat za pomocą zmysłów,
eksploruje otoczenie poprzez wrażenia wzrokowe, węchowe, dotykowe, smakowe i słuchowe. Dlatego mamy oczy – by widzieć, uszy – by słyszeć, język – by poczuć smak.
Układ sensoryczny każdego człowieka jest inny, dlatego każdy z nas może różnie reagować na te same bodźce, np. jedni lubią głośną muzykę, inni wolą spędzać czas w ciszy.
Każde nasze doświadczenie, każda codzienna czynność, którą wykonujemy – angażuje kilka zmysłów jednocześnie. Większość ludzi radzi sobie z tym bez problemu, jednak są osoby,
u których nadmiar bodźców może powodować nadmierne pobudzenie lub przytłoczenie.
Z drugiej strony – możemy spotkać również osoby, u których jeden ze zmysłów nie funkcjonuje prawidłowo. Wówczas inne zmysły starają się wyrównać to zaburzenie, np. osoba ze słabszym wzrokiem może mieć lepszy słuch.
Świat zmysłów – przełamywanie barier – pod takim tytułem minął cały dzień. Nauczyciele rozmawiali z dziećmi o zmysłach, o ich zaburzeniach. A uczniowie mieli okazję sprawdzić jak radzą sobie z rozpoznawaniem różnych bodźców za pomocą swoich zmysłów poprzez zabawy na przygotowanych dla nich stoiskach.
Uczniowie wszystkich klas z zainteresowaniem słuchali informacji przekazywanych przez nauczycieli i chętnie brali udział w przygotowanych grach i zabawach.
Przygotowanie: zespół nauczycieli specjalistów - mgr Antonia Babik, mgr Agnieszka Markiewicz -Rokosz, mgr Lucyna Mazur, mgr Elżbieta Mazurczak, mgr Wioletta Kramarz-Pikul, mgr Maryla Szajor, mgr Małgorzata Warzkiewicz, mgr Kamila Wójcik.
Opracowanie: mgr Lucyna Mazur, mgr Kamila Wójcik