„Wiersz o czytaniu” Czytaj, by być pewnym siebie, Renata Czajęcka Wychowawcy klas II i III przeprowadzili w swoich klasach test pomiaru szybkości czytania głośnego. Składał się on tylko z jednosylabowych wyrazów. Wskaźnikiem szybkości czytania była liczba wyrazów indywidualnie przeczytanych przez dziecko, w ciągu jednej minuty. Należało przeczytać ich jak najwięcej. Test pozwalał stwierdzić, na jakim poziomie uczeń czyta i jakie poczynił postępy w technice czytania w I semestrze roku szkolnego 2021/2022. Przeprowadzający test wychowawcy, zauważyli u uczniów wyraźne postępy w technice czytania. Fakt ten cieszy. Czytanie aktywizuje przecież pięć obszarów kompetencyjnych ucznia: komunikację, odpoczynek, inteligencję emocjonalną, koncentrację i emocje. Jako wychowawcy kibicujemy naszym uczniom. Dzieci mają wrodzone pragnienie zdobywania wiedzy i nowych umiejętności, w związku z tym warto zaszczepić w nich przekonanie, że czytanie jest doskonałą okazją do wzbogacenia ich wiedzy ogólnej. Czytanie, to również dobra zabawa! Test zostanie powtórzony pod koniec roku szkolnego. Wszystkim gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów! Rekordziści testu szybkości czytania głośnego w ciągu 1 minuty na poziomie poszczególnych klas: Rekordziści klas drugich:
Jakub Horiszny, Tymon Szatanik, Elena Samborska
Hanna Paloc, Zofia Kowczyk, Maksymilian Henek
Natalia Nagel, Lilianna Zachara, Zuzanna Zulska
Jagoda Pietrzak, Maksymilian Fobke, Liwia Świdzińska
Rekordziści klas trzecich:
Anna Pagacz, Jakub Masiulianec, Antoni Ostrowski
Aleksander Gieszczyk, Katarzyna Trybulska, Igor Górski
Mariia Kapliuk, Maksymilian Szypot, Anastasiia Yeskina Wielu uczniów - rekordzistów, powtórzyło swój sukces i jednocześnie podniosło wynik rekordu. Gratulacje!
|