
Deklaracja Dostępności
-
-
DATA PUBLIKACJI STRONY INTERNETOWEJ:
-
DATA OSTATNIEJ DUŻEJ AKTUALIZACJI:
DATA STWORZENIA PIERWSZEJ DEKLARACJI DOSTĘPNOŚCI: -
SPOSÓB DOKONANIA OCENY DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Strona internetowa spełnia większość wymagań zawartych w załączniku do ustawy o dostępności cyfrowej. Strona internetowa mobilna nie zawiera błędów dostępności cyfrowej uniemożliwiających użytkownikom odczyt lub zrozumienie prezentowanych istotnych treści, w tym użytkownikom korzystającym z technologii wspomagających lub używających niestandardowych sposobów nawigacji. Strona internetowa l nie zawiera błędów dostępności cyfrowej uniemożliwiających użytkownikom skorzystanie z oferowanych usług, w tym użytkownikom korzystającym z technologii wspomagających lub używających niestandardowych sposobów nawigacji, z wyłączeniem materiałów:– zamieszczone informacje w postaci załączników są w postaci skanów z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do opublikowania informacji,– filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących – brak technicznych możliwości dostosowania. -
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Opolu, 45-061 Opole, ul. Katowicka 35. Osoba kontaktowa w sprawach dostępności cyfrowej: Jacek Radecki, tel. 885 131 442, inspectorppsp2.opole@seznam.cz - ADRES DEKLARACJI DOSTĘPNOŚCI: https://psp2.opole.pl/deklaracja-dostepnosci/
- UŻYWANE SKRÓTY KLAWISZY: Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
-
<a11y-komunikacja”>
Dostępność komunikacyjno-informacyjna.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W recepcji i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących i Głuchych. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. -
INFORMACJA O DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ SIEDZIBY PODMIOTU PUBLICZNEGO DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH:
-
- INFORMACJA O DOSTĘPNOŚCI TŁUMACZA MIGOWEGO ZA POŚREDNICTWEM ŚRODKÓW KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ ALBO INFORMACJA O JEJ BRAKU: Skorzystanie z usługi Tłumacz Migam, która umożliwia połączenia wideo z tłumaczem języka migowego z poziomu przeglądarki internetowej, aplikacji mobilnej oraz dowolnego urządzenia z kamerą. Usługa ta jest dostępna w dni robocze w godzinach pracy,
- DODATKOWE INFORMACJE: Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę. Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej. Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do dyrekcji szkoły:- Mirosław Śnigórski — Dyrektor
- Adres: 45-061 Opole, ul. Katowicka 35
- mejl: szkola@psp2.opole.pl.
- POZOSTAŁE:
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Zaniechano użycia elementów tekstów, które mogłyby utrudnić jego odczytanie, np. pochylenie treści lub podkreślenie.
- Nawigacja jest przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji użytych nagłówków.
- Linki otwierają się w tym samym oknie.
- Duży kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Starano się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
- Obecność bloku informującego o lokalizacji w obrębie strony.
- Istnieje możliwość włącznie wersji kontrastowej strony internetowej i zmiany wielkości tekstów.
- zmiana wielkości czcionki
- zmiana kontrastu
- podświetlanie linków
- zmiana odstępu między literami