Uczniowie klasy 4C z zaangażowaniem realizowali projekt matematyczny „Kąty w imieniu”. W ramach zadania każdy z nich zapisał swoje imię dużymi literami, używając wyłącznie prostych linii. Następnie za pomocą kątomierza mierzyli kąty, określali ich rodzaje i oznaczali je odpowiednimi kolorami. Dzięki temu nie tylko utrwalili wiedzę o kątach, ale także rozwijali umiejętność precyzyjnego rysowania i analizy geometrycznej.
Nauka metodą projektu (PBL – Project-Based Learning) jest wyjątkowo skuteczna, ponieważ angażuje uczniów w praktyczne działania, które wymagają logicznego myślenia, samodzielności i kreatywności. Poprzez aktywne odkrywanie matematycznych zależności dzieci uczą się w sposób naturalny i trwały, a jednocześnie rozwijają umiejętność współpracy
i rozwiązywania problemów. Projektowe podejście do nauki sprawia, że matematyka staje się ciekawsza i bardziej zrozumiała.
Zapraszamy do obejrzenie krótkiej prezentacji dziecięcych prac.
Opracowała: p. M. Zawadzka
