LEKTUROWO – PROJEKTOWO

Klasy 5c i 6a w ostatnim czasie podczas lekcji języka polskiego w trakcie omawiania lektur „Young power” oraz „Która to Malala?” pracowały metodą projektu edukacyjnego.

Uczniowie piątej klasy na początek wylosowali postać współczesnego młodego człowieka, którego historia zmienia świat np. Iga Świątek, Viki Gabor czy Jarek Brodecki. Następnie zapoznawali się z wylosowaną opowieścią i przygotowywali różnymi technikami plakaty. Kolejny krok to była prezentacja postaci, tak aby zaciekawić nią pozostałych uczniów.

Uczniowie szóstej klasy na początek podzielili się na dwu lub trzy osobowe zespoły, których liderzy wylosowali dla swojej grupy zadanie zainspirowane lekturą „Która to Malala?”. Wśród zadań znalazły się: lapbook o życiu Malali, wywiad z Malalą, piosenka o życiu Malali czy plakat o prawach człowieka. Członkowie zespołów przez dwie godziny pracowali nad swoimi zadaniami a następnie prezentowali efekty pozostałym uczniom.
Praca w grupach ma nauczyć dzieci lepszej współpracy a przedstawianie efektów działań na forum klasy umiejętności prezentacji swoich osiągnięć. Te cenne doświadczenia przydadzą się zapewne w przyszłości.

Opracowanie i zdjęcia: Patrycja Gabor-Pfitzner